Łączna liczba wyświetleń

środa, 18 kwietnia 2012

TAG - Reading is cool!

Przeglądając Wasze blogi trafiłam na ten TAG, więc postanowiłam się przyłączyć :)
Jak rozpoczynałam przygodę z blogowaniem, wspominałam, że lubię czytać, więc teraz parę słów o tym.



O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?

O każdej... O ile oczywiście mam na to czas :)

Gdzie czytasz?

Najczęściej w domu na łóżku. Zdarza mi się też czytać w autobusie i rzadziej w parku. NIGDY nie czytam w wannie.

W jakiej pozycji najchętniej czytasz?

Najchętniej jest to pozycja półleżąca oraz leżąca, na brzuchu przed spaniem. Nie lubię czytać w domu na siedząco, musi być jak najwygodniej.

Jaki rodzaj książek najchętniej czytasz?

Nie mam jakiegoś ulubionego rodzaju. Czytam wszystko, co wpadnie mi w ręce i wciągnie w tych pierwszych 50-ciu stronach.

Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś?

Ostatnio pod choinkę dostałam "Sycylijczyka" Mario Puzo - z rozpoczęciem czytania wstrzymywałam się do  początku stycznia, bo w tym roku postanowiłam policzyć przeczytane książki.
Książką, którą ostatnio kupiłam byli "Buntownicy" Lynne Olson, skusiłam się na nią w Biedronce, bo kosztowała aż 9,9 zł (a książka jest gruba i w twardej oprawie). Na kupowanie książek w polskich księgarniach niestety mnie nie stać - korzystam z biblioteki.
Przy tym pytaniu wspomnę Wam o mojej pasji - książkach po angielsku z ciuchlandu :) Jeśli chodzi o ciuchy to rzadko uda mi się znaleźć coś fajnego dla siebie (przeważnie korzysta na tym TŻ i Synio), ale odbijam to sobie książkami. Kupuję bardzo dużo i bardzo tanio (przeważnie płacę 1 zł, rzadziej 2 zł za książkę), udało mi się w ten sposób zdobyć kilka perełek.

Moje najcenniejsze zdobycze (na zdjęciach pomieszane z innymi książkami):
"City Watch Trilogy" Pratchett'a
dzieła wybrane Doyle'a, Lawrence'a i Hardy'ego
3 tomy dzieł wybranych Szekspira
"Robinson Crusoe"
"Wuthering Heights"
"Anna Karenina" (wczorajsza zdobycz :D)


"The Lord of the Rings" (bez pierwszego tomu)


A tu już prezenty dla mojego Synia:



Co czytałaś ostatnio?

Michał Witkowski "Fototapeta"

Co czytasz obecnie?

Joseph Heller "Paragraf 22"

Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi?

Tylko zakładek! Mam właściwie tylko jedną zakładkę, a jeśli gdzieś mi się zapodzieje do wykorzystuję do tego wszystko, co mam pod ręką: paragon, naklejka, papierek po cukierku itp.

E-book czy audiobook?

Jeśli już to e-book, ale to tylko jeśli nie ma możliwości czytania normalnej książki (podczas odbywania stażu czytałam tak "Ojca chrzestnego" Puzo i "Dziennik nimfomanki" Tasso). Audiobooków nie lubię, bo już po paru minutach tracę wątek...

Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?

Mam dużo ulubionych, ale wspomnę tylko kilka:
- "O psie, który jeździł koleją" - pierwsza książka, przy której płakałam,
- oczywiście "Ania z Zielonego Wzgórza",
- wszystkie książki o przygodach Pana Samochodzika,
- cała Jeżycjada.

Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?

Trudno mi teraz sobie przypomnieć czy ktoś jeszcze wywarł na mnie takie wrażenie, ale wiem, że zawsze podziwiałam Ignacego i Melanię Borejków - za ich mądrość życiową, ciepło oraz pozytywne nastawienie do całego świata. Moim marzeniem było (i jest) stworzenie takiego domu jak przy Roosvelta 5.


TAGuję wszystkich, którym podoba się ten TAG :).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)

Masz pytanie? Pisz :) scar_lett@wp.pl